در دیداررایزن اقتصادی سفارت اسپانیا با بابایی معاون استاندار یزد مطرح شد:

گسترش مناسبات تجاری بین یزد و اسپانیا به ویژه استان كاستیون اسپانیا

یزدفردا "رایزن اقتصادی و بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران، با معاون برنامه ریزی استانداریزد دیدار كرد.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی استانداری یزد، "محمدرضا بابائی" در ابتدای این دیدار اظهار امیدواری كرد: این حضور بتواند باعث گسترش مناسبات تجاری بین یزد و اسپانیا به ویژه استان "كاستیون" شود.
وی همچنین به معرفی توانمندیهای استان یزد پرداخت و گفت: این استان با حدود یك میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر 130 هزار كیلومتر مربع، سومین استان پهناور كشور است كه 11 شهرستان و 24 شهر دارد.
معاون برنامه ریزی استاندار افزود: این استان به رغم محدودیت منابع آبی، استانی صنعتی و پیشرفته است .
بابائی با اشاره به اینكه مردان یزدی به سختكوشی و پشتكار معروف و زبانزد خاص و عام بوده اند،یكی از نشانه های این امر را حفر قنوات متعددی دانست كه آب را از مناطق دور دست به مناطق دیگر انتقال می دهد.
وی ادامه داد: با این وجود، استان یزد در تولید پسته رتبه دوم كشور و در زمینه تولید محصولات گلخانه ای رتبه سوم را دارد.
معاون برنامه ریزی استاندار در سخنان خود نیز گریزی به صنعت زد و از وجود بیش از 3 هزار واحد صنعتی سخن گفت و خاطرنشان ساخت: با تولید حدود 150 میلیون متر مربع كاشی و سرامیك، حدود 50 درصد از كاشی و سرامیك كشور در استان یزد تولید می شود.
بابائی با بیان اینكه برخی از خطوط تولید كاشی و سرامیك از اسپانیا خریداری شده است ، راه اندازی نمایندگی تامین قطعات ماشین آلات این صنعت در یزد را ضروری دانست.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای تفاهمنامه ای بین دو تن از سرمایه گزاران اسپانیایی و مقامات استان در سال 85 و ذكر برخی از مفاد این تفاهمنامه، خواستار تسریع در اجرای این تفاهم نامه شد.
رایزن بازرگانی و اقتصادی سفارت اسپانیا ، نیز در این دیدار از حضور خود در استان یزد ابراز خرسندی كرد.
"ماریا دولورس لوردا مانتینیان" زمینه های همكاری دو كشور ایران و اسپانیا را بسیار زیاد دانست.
وی با اشاره به توانمندیهای استان یزد در حوزه تولید كاشی و سرامیك، اظهار داشت: موسسه كاشی و سرامیك اسپانیا واقع در استان كاستیون ، می تواند حلقه اتصال سرمایه گزاران دو كشور در بخش صنعت كاشی و سرامیك باشد.
وی همچنین صنعت نساجی یزد را صنعتی قوی توصیف كرد.
لوردا مانتینیان ، گردشگری را یكی از زمینه های همكاری دو كشور دانست و خواستار افزایش تعاملات فیمابین در زمینه های مختلف شد.
وی از مقامات استان یزد برای سفر به اسپانیا دعوت كرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا